Thursday, February 25

Sambutan Maulidur Rasul



Esok sambutan maulidur rasul akn diadakan besar2an di mana2 tmpat di Malaysia.Kalau di tv1 anda dapt lihat brmula jam 7.30 pg.
promoter x rasmi


Tadi saya lihat dalam tv..seorang penulis Yahudi meletakkan Nabi Muhammad S.A.W sebagai org pertama antara 100 tokoh paling brpengaruh trhadap manusia.Masya-Allah.Betapa hebatnya baginda.Rasulullah buknlh seorg jutawan namun Rasulullah mampu menyebarkan dakwah Islamiah ke seluruh dunia.

Teringat satu tazkirah semasa di sekolah dahulu, 'Rasulullah tatkala kewafatan baginda, Rasulullah hanyalah menyebut ummati, ummati.Betapa cinta dan kasihnya Rasulullah terhadap umat baginda, baginda tak sebut pun pasal isteri atau anak2 baginda. Tapi kita, kita sering alpa dan leka.*utk renungan sndiri juga

Cukup kenalkah kita dgn Rasulullah?

-Perarakan Maulidur Rasul-
Ini cukup sinonim tatkala sambutan maulidur rasul. Masihku igt perarakan yg diadakan waktu sekolah dulu. Kat KISAS. Tapi waktu form 5 je lah. Form 4 masuk lewat. x sempat. Berarak dari Masjid Sultan Sulaiman, pusing2 sekeliling kwsn2 perumahan di sekeliling. Pakai baju prep.Hehe. Kenangan indah beramai-ramai. ;)




3 comments:

khaliesah said...

aku rase an..
16/3 kut..
insyaAllah

Aina Mardhiya said...

xmcm lame sgt ker lps stpm?

syafiqah.syahirah said...

kwn ak kate 11/3
tak taw laa
doa2 jela~